.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح مجلس برای نظارت بر صدا و سیما ؛
صدا و سیما به مجلس پاسخگو می شود
سید رمضان شجاعي كياسري گفت: صداوسیما یک رسانه ملی است و دربرگیرنده نظرات تمامی افكار و عقاید جامعه باید باشد اما در حال حاضر این سازمان از رسانه ملی به حد یك تریبون برای یك جناح تبدیل شده است ...

عضو شوراي نظارت برسازمان صدا و سيما، با بيان اين كه رويكرد هاي اخير اين سازمان اشتباه بوده است، از جناحي شدن، رسانه ملي انتقاد كرد.

به گزارش شمال نیوز، سید رمضان شجاعي كياسري در گفت و گو با عصر خبرگفت: سازمان صدا وسيما يک رسانه ملي است و دربرگيرنده نظرات تمامي افكار و عقايد جامعه بايد باشد اما در حال حاضر اين سازمان از رسانه ملي به حد يك تريبون براي يك جناح تبديل شده است.

نماينده مردم ساري در مجلس نهم، افزود: اين رسانه خود را در برابر هيچ يك از قواي سه گانه پاسخگو نمي داند و رويكرد ها ي ارائه شده نيز كاملا اشتباه بوده است.

نحوه عملكرد رسانه ملي از مدت ها پيش مورد انتقاد نخبگان، جناح هاي سياسي و گروه هاي مختلف جامعه قرار گرفته است.

شوراي نظارت بر اين سازمان ملي نيز بارها در مصاحبه هاي خود از اين موضوع پرده برداشته بودند.

اما نكته جالب اين است كه اين رسانه  كه مديريت آن اذعان دارد متعلق به تمامي آحاد جامعه است در طي چند سال گذشته كاملا جناحي عمل كرده است.

ساخت و توليد برنامه ها و سريال هاي بي محتوا، توليد برنامه هاي جناح محور، از مهمترين انتقادات بسياري از گروه هاي سياسي بوده است.

منصور حقيقت پور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نهم نيز، ضمن اذعان نكات اشاره شده خاطرنشان كرده است: مديريت رسانه ملي، در بسياري از مواقع ضعيف و جزيره اي عمل كرده است.

از آن سو بسياري از نمايندگان مجلس، ضمن انتقاد از نحوه عملكرد سازمان صدا و سيما، از سانسور شدن تصويرشان بعد از انتقاد سخن به ميان آورده اند.

شجاعی کیاسری، در اين رابطه از تهيه طرحي خبر داد كه مي توان اعمال نظارت بيشتري بر رسانه ملي به وجود بيايد و در اين باره گفت: اين طرح مديريت رسانه ملي را وادارمي كند كه در برابر مجلس پاسخگو باشد.

به گفته وي، كميسيون فرهنگي مجلس بررسي طرح يك فوريتي نظارت بر اداره صدا و سيما را در دستور كار دارد كه در صورت تصويب نهايي شوراي نظارت مي‌تواند در حوزه اختيارات قانوني خود از رييس سازمان سوال كند و در صورت قانع نشدن دو سوم اعضا، گزارش موضوع به دفتر مقام معظم رهبري ارسال مي‌شود.

البته در اين طرح، بسياري از ابهامات همچنان باقي مي ماند.

انحصار پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني  و استفاده از امكانات ماهواره از سوي سازمان صدا و سيما از مهمترين ابهامات برجامانده از اين طرح است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 آذر 1392
درود بر وکیل ملت .شما باید رئیس صداوسیمای کشور شوی
خندان 19 آذر 1392
با تشکر از جناب دکترشجاعی نماینده شجاع ساری و میاندرود فرمایشات ایشان کاملا صحیح است مخصوصا در این برهه که کشور نیاز به آرامش بیشتر دارد برای بهره برداری جناحی تمام سخنرانیهای اوباما کری و نتانیاهور را پخش میکند کاری که فکر نکنم تلویزیون آمریکا هم اینکار را بکند
نا شناس 19 آذر 1392
مادامي كه تلويزيون انحصاري باشد ومثل ديگر ممالك خصوصي نشود قطعا امكان رقابت درمحتوي وكيفيت بوجود نخواهد آمدوجناحي بودن آن متاثر از همين است، موضوع مورداشاره ازموارد ديرينه لاينحل بوده وهست كه خودايشان بهتر مي داند نفوذدرتلويزيون وتفحص وبررسي ديگر نهادهادر آن بعيد بنظر مي رسدمخصوصا نامبرده كه ََودر عمل ياراي برخوردباآن را ندارد.چه خوش است حرف زدن كه آسان است.
علي 19 آذر 1392
واقعا آيا كسي هست كه برنامه صداوسيما راببينه جزءبرنامه هاي ورزشي رايكسري فيلمهاي چند صدبارتكراري بي هويت وطنزهاي بيمزه ...
ضمنا شجاعي نماينده ساري الان نماينده كشوره ومردي است باوقارودرمجلس روحرفش حساب ميكنند باعث افتخاره
م تنها 18 آذر 1392
اين طرح بسيار خوب است چرا كه پليس همه را جريمه مي كنه اما اگر ماشين پليس خودش تخلف داره كي جريمه اش كنه خواهشمند است به آقاي دكتر شجاعي بگوييد اين طرح را مطرح كنه حالا در اين راستا دو تا مدير مازندراني هم جابجا بشن بده مگه اين همه به بال وپر نماينده شهرمان مي پيچين خدا رحمت كنه كردان را ........
محمد علی 18 آذر 1392
مسئولیت پذیرترین نماینده تاریخ ساری...
نا شناس 18 آذر 1392
دکتر شجاعی نماینده موثر در مجلس است که باید با حمایت مردم با اقتدار نسبت به مسائل داخلی وخارجی اظهار نظر نما ید
نا شناس 19 آذر 1392
چرا نظرهای انتقادی از آقای شجاعی رو ابتدا زدید و سپس برداشتید ، واقعا شجاعتتون قابل تحسینه! دیگه سایت شمال نیوز رو نگاه نمی کنم چون جرات و شفافیت نداره!!
مهدوی جمنانی 20 آذر 1392
جناب آقای دکتر شجاعی نماینده فرهیخته ی مردم شریف ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، سلام علیکم ، با تشکر و تقدیر از مواضع همواره شفاف و اندیشه محور جنابعالی که سخن از دل نخبگان و عاشقان به نظام و ولایت میفرمایید ان شاءالله با تلاش و همت و همیت نمایندگانی چون شما که در کنار اشراف بر مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ، تجارب و دانش موسعی در حوزه فرهنگ و خصوصا رسانه هم در کارنامه خدمتگزاری خود دارید ، چاره ای به حال نزار و مایوس کننده رسانه ملی نیز بیاندیشید چرا که رسانه امروز به جایی رسیده که ضمن نظرگاه جناحی و یکسونگری و جانبدارانه ، به لحاظ تکنیکی ، محتوایی و حفاظت از ارزشها هم رو به افول است و آقایان فکر میکنند که توسعه کمی و راه اندازی شبکه های متعدد مشکل جامعه ما میباشد بخدا این رسانه برخی ایام برنامه هایی را پخش می کنند که حتی بدترازبرنامه های رسانه های غربی و لوس آنجلسی است حال تبلیغات و اگهی های بازرگانی به جای خود . جنا دکتر از شما بیش از دیگران انتظار اصلاح و پیگیری سامان بخش رسانه ملی را داریم که این طوری تیشه به ریشه اخلاقیات و ارزشها و آداب اجتماعی و رفتار جامعه می زند ، البته شما این مسایل و تغییرات رفتاری ناشی از رسانه را خوب می دانید و بر آن تسلط دارید ، لذا تا دیر نشده رسانه ملی را نجات دهید . با آرزوی بهروزی و پیروزی روزافزون جنابعالی و همه ی دلباختگان به نظام و انقلاب ؛
-- 20 آذر 1392
جالبه بعضی ها میگن دانستن حق مردم است اما وقتی به خودشون که میرسه میگن دانستن حق مرد است تا جایی که به نفع ما باشه... در پنهان بازی تیم مذاکره کننده هسته ای صدا و سیما خیلی خوب برای مردم روشنگری میکند اتفاقا یکی از کا رهای قابل دفاع صدا وسیما همین نشان دادن پشت پرده مذاکرات برای مردم است..گرچه انتقادات زیادی در حوزه های دیگر به صدا و سیما وارد است.
علی 20 آذر 1392
کاملاً درسته . شما می بینید یک شخصی در رئیس دفتر معاونت ........ صداوسیمای مرکز قرار داره که حرفش در صدا و سیما تاثیرگذاره , از شبکه یک , دو طبیعت گلستان رو بروز را چند دقیقه نشان میده .
مگه مازندران طبیعت کم داره , باید مال همه استانها باشد .

محمدی 20 آذر 1392
اقایان اینقدر تند نروید صدا وسیما موظف است با سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارد ومنافع ملی را مد نظر قرار بدهد این اقای نماینده که خودش سالها در سازمان صدا وسیما کار کردند با ید در جریان باشد بس نباید ایقدر تندروی کرد در دبیلماسی سیاسی فقط فقط منافع کشور ما مهم است
نا شناس 20 آذر 1392
یکی به این آقا بگه خودت تو صدا و سیما مازندران بودی برای تبلیغات خودت به تمام برگزیدگان شورا ها در روستاهای حومه ساری لوح تقدیر دادی که این هیچ سنخیتی با شغل شما نداشت جز کار تبلیغاتی برای خودت، خودت جناحی که خوبه،ناحقی نا جوانمردانه زیاد انجام دادی.چیه تبلیغات تو اینجوری داری شروع می کنی؟حرفی بزنی که مردم خوششان بیاد؟
نا شناس 20 آذر 1392
انصافا دکتر شجاعی در مدیریتش در صدا و سیما خوب عمل کرد. شجاعت بیان دیدگاه ایشان قابل تحسینه. نماینده یعنی همین.
محمدکربلایی زاده 20 آذر 1392
اخه کسی نیست بگه خودت مدیرکل بودی این هم هزینه کردی بلیط رفت وبرگشت به کشور ازبکستان بود ارمنستان بود ادبیات فارسی بود شرق شناسی بود گرفتی باهزینه کی برای مراسمات نیروی خدماتی برای پیش برد اهدافت میبردی این طرف اون طرف مراسمات چندتا ماشین داشتی هزینه های زیاد چقدربرای نمایشگها که برکزار نشد هزینه کردی مدیرکل جدید هم همین طور اقای گروانف جالب اینکه مدیرتون عزتتتتتتت شماها زیرمجموعش خدابداد زیر مجموع هاتون برسه یا حسین شهرام اطاقسرایی
علی اصغر احمدی 22 آذر 1392
تو باید به چه کسی پاسخ بدهی اینهمه فک و فامیل بی لیاقتت را در دستگاه های دولتی با رانت و پارتی بازی جابجا کردی باید به که پاسخ بدهی من نمی دانم مردم ساری آیا فقط کیاسری هستند برو آقای نماینده از عاقبت آن فامیلت اخراجی از بیمارستانت درس عبرت بگیر بجای فامیل بازی کمی به فکر مردم ساری باش
نا شناس 22 آذر 1392
برخی ها تخصص خوبی در نان به قیمت یارانه ای روز میل کردن دارا هستد..

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.